Privatlivspolitik for Peter og Emma Thomsens Legat

Som legatar (herefter “vi”, “os”, “vores”) behandles dine personoplysninger i overensstemmelse med denne privatlivspolitik. Her beskriver vi kort, hvordan vi sikrer en fair og gennemsigtig behandling af dine oplysninger.

Vi behandler også oplysninger om dig, når du bruger vores hjemmeside, eller hvis du ansøger om et legat.

Generelt gælder det, at vi kun indsamler og behandler de personoplysninger, der er nødvendige til specifikke og lovlige formål. Når oplysningerne ikke længere er relevante, sletter vi dem.

1. Dataansvarlig

Vi er

Peter og Emma Thomsens Legat
Adresse: c/o Ordnung, Tuborgvej 5, 2900 Hellerup

Vi er dataansvarlige for dine personoplysninger og sikrer, at behandlingen sker i henhold til gældende databeskyttelseslovgivning. Vores Fondsadministrationsselskab behandler personoplysninger på vores vegne som databehandler. Har du spørgsmål om vores håndtering af dine data, kan du kontakte:

Kresten Valdal
Telefon: 82334044
Email: kv@valdal.com

2. Hvilke oplysninger indsamles, og hvad bruges de til?

2.1 Brug af hjemmeside

Når du besøger vores hjemmeside, registrerer vi oplysninger via cookies. Du kan læse mere om dette samt administrere dit samtykke i vores cookiepolitik, som findes her.

Retsgrundlaget for behandling af cookieoplysninger er dit samtykke, jf. persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra a.

2.2 Ansøgning om legat

Når du søger et legat via formularen på vores hjemmeside, registrerer vi de oplysninger, du giver os:

  • Kontaktoplysninger (navn, adresse, telefonnummer, e-mail)
  • Statsborgerskab
  • Oplysninger om din uddannelse (læreanstalt, semester, påbegyndelse, forventet afslutning, øvrige økonomisk støtte eller indtægt, gæld, civilstand, formue mv.
  • Andre relevante oplysninger, du selv oplyser i det påkrævede følgebrev
  • Kopi af eksamensbeviser
  • Udtalelses fra Skoleleder
  • Straffeattest
  • Kopi af Pas
  • Kopi af seneste årsopgørelse
  • Kopi af anbefalinger

Retsgrundlaget for behandling af almindelige oplysninger:

  • vores legitime interesse i at kunne vurdere og tildele legatet til kvalificerede studerende i henhold til vores vedtægter, jf. persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra f
  • dit samtykke i forbindelse med indsendelse af ansøgningen, jf. persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra a.

Behandling af fortrolige oplysninger (CPR-nummer i diverse kopier, samt straffeattest) sker som følge af: Dit samtykke, jf. databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 2.

Vi opbevarer din ansøgning indtil vi har behandlet den, og sletter den senest 6. måneder efter et eventuelt afslag. (Hvis den ansøgning imødekommes, gemmes den i løbende år + 5 år fra afslutningen af det kalenderår, hvor sidste udbetaling fandt sted, for at opfylde dokumentationskrav i forhold til revision og lovgivning.)

2.3 Indgåelse af aftale om legat

I forbindelse med udarbejdelsen af legataftale og den efterfølgende administration af legatet indsamler vi oplysninger, du selv afgiver til os. Dette sker for at kunne administrere aftalen og overholde lovgivningen samt vores vedtægter.

Vi behandler:

Almindelige oplysninger:

  • Alle oplysninger fra din ansøgning, jf. punkt 2.2
  • Bankkontonummer
  • Løbende dokumentation på dit uddannelsesforløb

Fortrolige oplysninger:

  • CPR-nummer (personnummer)

Retsgrundlag for behandling af almindelige oplysninger er:

  • Opfyldelse af kontrakt jf. Persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra b
  • Retlig forpligtelse i forbindelse med indberetning til myndigheder. jf. Persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra c

Behandling af fortrolige oplysninger sker som følge vores retlige forpligtelse til indberetning til myndighederne, jf. databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 1.

2.4 Hvem har adgang til personoplysningerne?

Vores medarbejdere og bestyrelse, der arbejder med tildeling af legater, har adgang til dine oplysninger i det omfang, det er nødvendigt. Vi videregiver kun oplysninger til betroede samarbejdspartnere, der varetager nødvendige funktioner, f.eks.

  • Fondsadministrationsselskab
  • Revisor og advokat
  • Offentlige myndigheder (hvis påkrævet)

Vi videregiver ikke personoplysninger til samarbejdspartnere uden for EU.

2.5 Opbevaring af oplysninger

Dine personoplysninger opbevares så længe, du er legatar. Når legatet ophører, opbevares oplysningerne, så længe det er nødvendigt for at overholde lovgivningen, i minimum løbende år + 5 år fra sidste udbetaling.

3. Dine rettigheder

Du har ret til:

  • Indsigt i og berigtigelse af de oplysninger, vi behandler om dig.
  • Sletning af oplysninger, der ikke skal opbevares i henhold til lovgivning.
  • Dataportabilitet, hvor det er relevant.
  • At trække dit samtykke tilbage, hvis behandlingen bygger på samtykke.
  • Begrænsning af behandling, f.eks. hvis du bestrider rigtigheden af oplysningerne.
  • I visse tilfælde at gøre indsigelse mod behandling.

Anmodninger om indsigt rettes til ovenstående kontaktoplysninger. Vi svarer hurtigst muligt og senest inden for én måned. Ved komplicerede sager kan fristen forlænges med to måneder.

4. Klage

Ønsker du at klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte Datatilsynet på dt@datatilsynet.dk. Se yderligere oplysninger på www.datatilsynet.dk.

Ændringer af privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at ændre denne privatlivspolitik løbende. Den til enhver tid gældende version findes på vores hjemmeside.